28.06.2017 - Brandnews
deSter ontwikkelt en produceert innovatieve food packaging voor het foodservice en travel segment.
Brandlab ontwikkelde het Brand DNA…
Read more

References

End of 2014 we talked to several agencies on how they could help us to strengthen the brands of the Beaulieu International Group. The steering committee selected Brandlab as the partner we would love to work with. Dirk and his Brandlab team did a great job, looking at all the brands of the group, talking many hours with sales & marketing teams in the various regions, analyzing piles of research and developing various alternative brand architectures for the group, plus separate Brand DNA’s per brand. During the time we worked together, I have come to know Brandlab as a very professional and reliable strategy partner, delivering a high quality output, within the set timeframe and budget.
Mimi Lamote - Chief Marketing Officer at Beaulieu International Group

We werken al een tijd met Brandlab samen voor het packaging design van onze bereide gerechten. In de concepten die Brandlab ons voorstelt, vinden we altijd de piste waarop we willen verder werken. Brandlab doet de job dan ook grondig… Toen we een typisch Duitse bereide maaltijd moesten verpakken voor de Duitse markt, stelde Dirk ons voor om met één van zijn native Duitse designers te werken. Voor het verpakkingsdesign van de 1€ maaltijden deden ze store checks in Engeland en Duitsland en kwamen terug met een design dat we daarna ook succesvol konden uitrollen in Scandinavië, Nederland en België. Die aanpak en de snelle en accurate opvolging kenmerken Brandlab en zijn de reden waarom ik hen zeker wil aanbevelen.
Michel Tops - CEO Top's Foods

Bij de overname van Succes Koffie zochten we een communicatiepartner die, samen met ons, het merk een vernieuwd elan kon geven. Daarbij mocht echter het rijke verleden geenszins verloochend worden. Brandlab overtuigde ons na een kennismakingsgesprek, met de voorstelling van hun Brand DNA methodologie en enkele cases, de juiste aanpak in huis te hebben. Op basis van interne gesprekken en een grondige marktanalyse en -kennis ontwikkelde Brandlab het Succes Koffie Brand DNA. Het werd de leidraad voor alle merkgebonden beslissingen. Daaruit volgden een update van het logo, een onderscheidend verpakkingsdesign, de ontwikkeling van de huisstijl en een nieuwe website, waarop we meteen positieve reacties kregen. Alles werd coherent binnen het Brand DNA ontwikkeld door de verschillende internationale vakmensen waarmee Brandlab werkt.
Tom Arts - Zaakvoerder Succes Koffie

Brandlab zette ons met de creatie van Tonkeys The Original opmerkelijk op de kaart. Hun aanpak was confronterend en overtuigend tegelijk. Ze schreven een echt sterk merkverhaal. We plukken er vandaag nog altijd de vruchten van.
Pieter Libeert - CEO Italo Suisse

Na jarenlange samenwerking met een lokaal ontwerpbureau, ging ik op zoek naar een nieuw communicatie- en ontwerpbureau met frisse ideeën. Bij het kennismakingsgesprek met Dirk was al snel duidelijk dat Brandlab heel goed begreep waar ik naartoe wilde. Dus was mijn keuze snel gemaakt. Door middel van de DNA tool krijg je meer duidelijkheid over waar je momenteel staat en is het dan ook gemakkelijker om keuzes te maken voor de toekomst. Dirk werkt samen met meerdere strategen en creatieven, waardoor je heel onderscheidende voorstellen krijgt. Gevolg: toffe nieuwe ontwerpen die exact weergeven we wilden bereiken. Dus voor ons zijn Brandlab en Dirk een goede keuze voor de toekomst !
Luc Van Schaeybroeck - CEO Nikita

Na een tiental jaren dienst was onze Hamlet website echt wel verouderd en was ons assortiment ondertussen ook sterk uitgebreid. In samenwerking met Brandlab hebben we vanuit ons productgamma de sterkste producten geselecteerd en smaakvol in beeld gebracht op een nieuwe website. Brandlab begeleidde structuur, look & feel, de beeldopnames, het schrijven van de teksten, d vertalingen voor onze buitenlandse klanten... en zorgde voor een website waarin we ons helemaal kunnen terugvinden. We apprecieerden deprofessionele aanpak en begeleiding van Brandlab.
Wim Geltmeyer - Export Manager Hamlet

As CEO of the JAVA Coffee Company, one of the assignments was the rebranding of the Java coffee-brand and the corporate- and product strategy. Dirk did an outstanding achievement with his perseverance, discipline, empathy, diplomacy and intelligence, competences needed to be successful in a very emotional resistance to change culture. He successfully handled conflict en group members challenges. Dirk was very helpful with all his advices to getting all noses in the same strategic direction. Dirk has a great experience in fmcg!, is an out of the box thinker, works very quickly, shares his ideas and expertise and his follow up is incredible.
Patrick Vandenbussche - CEO The JAVA Coffee Company

L'analyse Brand DNA de Brandlab a permis à Instima de redéfinir sa stratégie de communication. Grâce à la collaboration continue avec Brandlab, l'implémentation des actions de communication est suivie en continu.
Pascale Cambie - Directeur Instima, Opleidingsinstituut van Stichting Marketing

Years ago I was the communication director at Promedia, the then editor of the yellow pages. It was the time of the "guerre des annuaires", the war of the directories. Dirk and his dream team developed a great campaign under the heading "It is easy to find happiness." We won the war. A good analysis, thinking with the customer, an original idea and a fresh creative concept: that's all it takes. That is what Dirk gives you. He is a great communicator.
Emile Clemens - Directeur Communicatie Promedia

Excellent professional - senior experience - conceptually strong but simultaneously realistic and practical.
Marc Daelemans - Executive Search Partner DRS

Dirk is a very dedicated person to work with. His way of thinking out of the box and creative approach of all ways possible to create a brand are very professional. Fast and clear communication, knowing our business and giving to the point input are Dirks way of working. My experience with Dirk was very pleasant.
Jan Gerard De Graaf - Marketing Manager Fishmasters

Je vous recommande de contacter Dirk, pour toutes demandes relatives à un travail d'expertise sur du "branding", le dévelopement de packaging ou un développement de plan stratégique de communication.
Gilles Graimont - Sales Manager France Italo Suisse

In verschillende projecten heeft Dirk voor ons gewerkt. Dirk is zeer goed in staat om vanuit de behoefte van de klant het creatieve proces te starten en vandaar snel tot tastbare resultaten te komen via een vast werkproces. Hij begeleidt de klant op vastberaden wijze bij de keuzes die gemaakt moeten worden en garandeert snelle doorlooptijden.

Hoewel Dirk vasthoudend is als het gaat over zijn creatieve werk is hij steeds in staat om op goede wijze tot een consensus te komen met zijn klant.
Douwe Van Den Geest - Group Production Manager Kennemervis Group

Two years ago, I met Dirk for the first time during the launch of Le Fish. During this period, I've had the chance to get to know him as a very professional marketer. He is able to work with non-regular products and translate them into the daily marketing- and consumer requirements.

Together with Brandlab, we won a Pentaward Packaging award for Le Fish. Dirk gives us -as a company- the necessary support in marketing, packaging and trend watching. He has a great experience in FMCG, works very quickly and accurately and his follow up is incredible. Unlike some other marketers, he is a very good listener and doesn't always try to push his own ideas.
Filip Vantomme - Key account manager Vandermaesen

Nous avons eu le plaisir de travailler avec Dirk et Brandlab. Nous souhaitions construire la marque Les Secrets du Chef, la rendre cohérente et conviviale de manière nationale. Nous avons vraiment apprécié son aide précieuse dans cette démarche.
Alexandre Lerouge - Owner Les Secrets du Chef

Dirk is a unique combination of Anglo Saxon efficiency, humor and sharp eye and spirit for brand creativity and strategy. Working with him has always been (and is still) a great intellectual pleasure. And good fun too!
Carl De Gussem - UBIK Strategic Planning

Dirk is one of the few creative people I know that can manage projects in an almost mathematical way.
Stephan Bruninckx - Business Development Manager Nethold

What a great time when working with Dirk! As marketer, he's a perfect mix of perspicacity, intuition and... sense of humor. But he's also a tough worker. Really a classy fellow..."
Philip Reynaert - Dir. Gén. Walimage

I know Dirk as a great communication professional with new ideas and always looking for adding value in the business.
Daniel Viane - Manager Sales Force Communication Retail Banking Belgium Fortis

Dirk is a creative with a very strong background in copywriting. He directs and motivates his troops with style, knowledge and experience. Working with him means you better get the best out of yourself because he has an eagle's eye for detail and can separate quality from crap in a blink.

The most important lesson I learned from Dirk is that the message must dictate the form and NOT the other way around.
Ludo Luyckx - On air manager Prime

Dirk has a clear view on how to handle a job. Working for him was challenging and rewarding.
Niels Schreyers - Copywriter Young & Rubicam

Dirk is an excellent manager with strong strategic skills. He has the ability to leverage consumer insights and to develop strong strategies and campaigns. His long-term vision gives brands the needed path to success.
Valerie Bracke - Account Director Young & Rubicam